Print er dødt!

Eller er det?...



Mange i den digitale branche fravælger visitkortet, og folk smider alligevel flyers ud, så det kan aldrig betale sig, hører vi ofte. Så er print dødt, spild af papir, penge og forældet?

Overhovedet ikke.


Styr på formålet

Det kommer an på, hvad formålet er med dit print. Rigtig mange mennesker sætter pris på at mærke ting med hænderne og husker på en anden måde, når de har haft det i hånden. Det gælder ihvertfald 100 procent os. Selvom vi arbejder digitalt. Men der er også en anden grund.

I Brand Boosters, hvor vi underviser virksomheder på workshops og desuden eksekverer for virksomheder og hjælper dem med at stå stærkt digitalt, har vi af nedenstående grunde trykt både flyers og visitkort. 


Brandingværdi

For det handler om branding. Og for en lang række virksomheder giver det god mening. For (undskyld miljø) men i den henseende handler det altså ikke om, hvor længe folk har vores flyer liggende på bordet, eller om den er så lækker, at de hænger den på køleskabet. Det sker nok ikke, selvom det da ville være skønt, men det handler i bund og grund om visuel afkodning (akkurat som digital markedsføring, productplacement etc.)


Visuel hukommelse

Så når vi slænger et visitkort over bordet, kigger modtageren ikke nødvendigvis særlig længe på det. Og flyerne heller ikke. Men de har set vores logo. De har læst vores navn. De har fået en eller anden følelse, mens de stod med det i hånden. Og næste gang de hører Brand Boosters, så kan de måske huske, den følelse de fik, da de så navnet, talte med os eller så brochuren. Det er lagret visuelt. Og det er det hele værd. 

Og så er vi også bare selv helt vilde med at have det i hånden. Og vi hænger da vores op på køleskabet...


Gør det godt

Men hvis du bruger offline produkter, så kan det godt betale sig at gøre en lille smule ud af det (afhængig af dit produkt selvfølgelig), for fremstår dine offlineprodukter ikke i tråd med din ydelse, er der ikke meget at vinde på brandingværdien.


På gensyn BrandBoosters.dk

10 visninger

Links

Handelsbetingelser